black opium.

Co tak?

1. chętnie zajmę się fan fiction, jeśli znam fandom, na podstawie którego piszecie. Najmilej widziane będą: Harry Potter, Percy Jackson, z mang i anime Axis Powers Hetalia, z seriali Doktor House i Kości. O inne tytuły można pytać, jednak od razu ostrzegam, że nie znam wielu popularnych książek i filmów, a seriali nie oglądam w ogóle, nie licząc dwóch wymienionych wyżej.
2. psychologiczne
3. fantasy
4. thrillery
5. horrory
6. obyczajowe
7. dramaty
8. zbiory opowiadań
9. tłumaczenia (z angielskiego, wkrótce także z niemieckiego)
10. współpraca jednorazowa

Co nie?

1. z fandomu potterowskiego: Snarry, Sevmione, ScoRose oraz wszelkie Dra- z Dramione na czele, nawet jeśli to tylko wątek poboczny
2. opowiadania fanowskie
3. wiersze — nie mam pojęcia o ich poprawianiu i nawet bym nie wiedziała, jak się za to zabrać
4. romanse — jeśli wątek miłosny jest głównym wątkiem w Waszym tekście, lepiej zgłoście się do kogoś innego
5. historyczne — nie znam się zbyt dobrze na realiach minionych epok i w najbliższym czasie raczej się to nie zmieni; wyjątkiem jest III Rzesza, o której dość dużo czytałam
6. opowiadania erotyczne

Nie przyjmę opowiadania pisanego, jak to się mówi, na odwal się — jeśli widzę, że autor się nie stara, ja także nie będę, szkoda na to mojego czasu.
Zniechęcają mnie również Mary Sue, na które jestem uczulona (chyba że to celowy zabieg, ale rzadko spotykam teksty, w których takie postacie są prowadzone umiejętnie), ogromne ilości literówek, zupełny brak interpunkcji i rażące błędy ortograficzne.


Silne strony:

Ortografia, zapis dialogów, estetyka tekstu, logika, stylistyka, kreacja postaci

Słabe strony:

Kiedy czytam tekst po raz drugi albo kolejny, pewne partie tekstu już pamiętam, przez co mogą mi umykać literówki (zwłaszcza jeśli słowo, które napisaliście przez pomyłkę, istnieje i Word/OpenOffice go nie podkreśla) i braki pojedynczych przecinków. Nie wiem wszystkiego, ale jeśli nie jestem czegoś pewna, staram się uzupełnić swoją wiedzę na tyle, na ile to możliwe.
Poza tym mam dość mało czasu wolnego.

Wiek:

Bez znaczenia

Zaprasza do siebie:

Może kiedyś

Stała współpraca:

1. Historia o braterstwie — Filialia
2. Axis mundi — Mikołaj
3. Rodzeństwo Potter — Mroczny Książę
4. Życie pełne kłamstw — betterthanthebest (tłumaczenie)

Kolejka kategorycznie zamknięta.

Kontakt:

birdonthewing.blackopium@gmail.com

Inne:

1. Jeśli posiadacie konto na Gmailu, najlepiej byłoby, gdybyście udostępniali mi teksty za pomocą dysku. W innym wypadku przyjmę pliki z rozszerzeniami .doc, .docx i .odt. Poprawki nanoszę w formie komentarzy, powtórzenia zaznaczam czerwonym kolorem.
2. Nie zawsze tłumaczę, na czym polega popełniony przez Was błąd, dlatego jeśli coś jest niejasne, nie bójcie się mnie pytać. Postaram się odpowiedzieć tak dokładnie, jak tylko będę w stanie.
3. Jeśli się ze mną kontaktujecie, napiszcie kilka zdań, jak długo piszecie i o czym jest Wasze opowiadanie (jeśli macie blog, a na nim odpowiednią zakładkę, wystarczy mnie do niej odesłać), a także czego ode mnie oczekujecie i na co mam zwrócić szczególną uwagę. Należy wysłać mi także fragment tekstu, najlepiej prolog/pierwszy rozdział (lub adres bloga, jeśli tekst jest opublikowany), żebym na jego podstawie mogła stwierdzić, czy zajmę się opowiadaniem.
4.  Jeśli jakiejś kategorii nie wymieniłam ani w co tak, ani w co nie, pytajcie, bo być może o niej nie pomyślałam albo po prostu zapomniałam.
5. Jeśli chcecie opublikować zbetowany przeze mnie tekst, należy umieścić nad/pod nim informację: betowała black opium. (koniecznie z odnośnikiem do mojej podstrony). Przy stałej współpracy wystarczy umieścić taką informację w widocznym miejscu na blogu, na przykład w informacjach o opowiadaniu.

5 komentarzy:

  1. Jak długo czeka się na zbetowany tekst? Oczywiście wiem, że to zależy od ilości tekstu i wielu innych rzeczy, wiem, że beta też ma swoje życie, ale tak mniej więcej? Tydzień? Dwa tygodnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi teraz strzelać przykładowymi wartościami, zwłaszcza że dzisiaj odesłałam pierwszy zbetowany tekst. Zależy głównie od długości, ale i od ilości mojego wolnego czasu w danym momencie. Samo dodawanie komentarzy nie zajmuje mi zbyt długo, jednak wolę przeczytać tekst kilka razy (a jeśli trzeba, nawet więcej niż kilka), dla pewności, że nic mi nie umknęło, ale przetrzymywanie tekstów na pulpicie też nie jest w moim stylu.

      Usuń
  2. Hm, a jak ze współpracą jednorazową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można się do mnie zgłosić, ale nie gwarantuję, że przyjmę wszystko.

      Usuń
  3. Hej. Chciałam tylko zapytać czy mój mail do Ciebie dotarł (daria_marta)? Czasami coś mi ginie i wolę się upewnić. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

© Agata dla WioskaSzablonów | Technologia blogger. | Freepik FlatIcon